Vegan crepes!

Ik schreef het al in het vorige bericht, No-Egg is hier helemaal populair. Onlangs kon ik een paar flessen Brassica Olie Culinair bemachtigen. Dit is een olie gemaakt van koolzaad maar met een botersmaak/geur. Zodra je de dop eraf haalt ruik je een roomboter achtige geur, bijna eng zo echt! Toch is het op geheel plantaardige basis.
Door de geur van die boter kreeg ik enorme zin in crepes.. maar ja dát is nogal lastig zonder eieren! Maar vervolgens kwam er een recept onder mijn ogen via Graasland met een ei-vervanger, natuurlijk! Ik moest de No-Egg gewoon weer uit de kast halen.

De crepes waren zo ontzettend lekker! Ik ben geen enorm goede pannenkoek/crepe bakker. Ze zijn bij mij altijd te groot, te klein, te dik of te raar van vorm, dus daar moet je het bij mij niet van hebben, maar de smaak..die was ditmaal heerlijk!
Vroeg op de vrijdagochtend gebakken, dus even geen "culinaire hoogstandjes"maar gewoon even een crepe op een bord met wat suiker (ook met ahornsiroop enorm lekker) en vervolgens lekker naar binnensmikkelen.

(Tevens ter nagedachtenis aan het bloembordje die ik vanuit huis heb meegekregen en die vervolgens in de wasbak is gesneuveld :-( Baal er enorm van, aan sommige dingen hangen gewoon herinneren vast. *dag mooi ontbijtbordje*)


Vegan crepes
3 theelepels No-Egg
5 eetlepels water
1 cup patentbloem
1½ cup sojamelk (of een andere plantaardige melk uiteraard)
2 eetlepels Brassica olie culinair (kan natuurlijk vervangen worden met een andere plantaardige olie)
Snuf zout
Olie om in te bakken

Meng eerst de No-Egg met de 5 eetlepels water. Dit met alle andere ingredienten goed door elkaar kloppen.
Vervolgens olie in een koekepan verhitten en een beetje beslag erin gieten.
Wanneer de crepe aan de onderkant mooi goudbruin wordt deze omdraaien en de andere kant ook goudbruin bakken.


Print Friendly and PDF

1 opmerking:

  1. Ik vind dat de crêpe er perfect uitziet! Krijg meteen trek... Maar wat jammer van je bordje zeg! :(

    BeantwoordenVerwijderen