Zoete aardappel stokjes met Koriander - Jalapeno dip

Zoete aardappel, al heel wat recepten heb ik er mee gemaakt, ik vind ze heerlijk! Zodra ik dit recept dan ook zag ben ik ze gaan maken. Zoete aardappels heb ik altijd wel in huis dus dat was snel geregeld.

Wij hebben er een volledige Mexicaanse maaltijd van gemaakt door er geroerbakte zwarte bonen met ui en Mexicaanse kruiden erbij te eten, samen met zelf gemaakte guacamole en bruine rijst. Erg vullend, maar heerlijk.

De zoete aardappel sticks kunnen ook goed op de barbeque uiteraard!

Zoete aardappel stokjes met Koriander - Jalapeno dip

3 middelgrote zoete aardappelen, geschild en in blokjes van gelijk formaat gesneden
olijfolie
paprika poeder
zout en peper
satestokjes

Vervwarm de oven voor op 200 °C.
Meng in een kom de zoete aardappel blokjes met de olijfolie, paprikapoeder, zout en peper.
Verspreid ze over een bakplaat en bak in de oven voor ongeveer 45 minuten. Halverwege de blokjes omdraaien.
Prik de blokjes op satestokjes.

Koriander - Jalapeno dip½ cup veganaise (*dit* is ons favoriete recept)
1 cup verse koriander, gesnipperd
1 jalapeno peper, gesneden
sap van 1 limoen
zout naar smaak

Alle ingredienten in een blender mengen. Eventueel meer jalapeno toevoegen wanneer je het pittiger wenst.



Print Friendly and PDF

Geen opmerkingen:

Een reactie posten