Pasta met oesterzwam in tomaten-basilicum saus

Het is dat dit noodgedwongen gerecht zo ontzettend lekker was dat ik deze hier plaats, want de foto is alles behalve goed gelukt.
Ik had in plaats van 2 doosjes kastanje champignons per ongeluk 2 doosjes oesterzwammen besteld bij mijn wekelijkse biologische boodschappen. Daar moest ik dus iets mee verzinnen. Ik had wel zin in een pasta en zo koos ik onderstaand recept.



Pasta met oesterzwam in tomaten-basilicum saus
Spaghetti voor 2 personen
2 bakjes oesterzwammen, in grove stukken gesneden
1 grote ui, gehakt
1 blik tomatenstukjes op sap, afgegoten
½ glas rode wijn
1 snuf chilipoeder
4-5 knoflookteentjes, gehakt
verse basilicum blaadjes, in stukjes
zout en peper naar smaak
 olijfolie

Kook de pasta zoals op de verpakking vermeldt staat.
Verhit de olie in een pan, voeg de gehakte ui en knoflook toe. Aanfruiten tot de ui zacht en licht goud is en voeg vervolgens de oesterzwammen toe en de wijn. Aanbakken tot de oesterzwammen zacht zijn.

Voeg de tomatenstukjes toe, chilipoeder, zout en peper. Kook voor nog eens 2-3 minuten. Roer de basilicum blaadjes erdoor en serveer over de gekookte spaghetti.






Print Friendly and PDF

Geen opmerkingen:

Een reactie posten