Give away! Win het kookboek Easy Vegan

Vegan MoFo #1
De eerste dag van de Vegan MoFo (Vegan Month of Food) moet natuurlijk met een klein feestje worden ingeluid. Daarnaast al meer dan 100 berichten op deze blog geschreven dus ik vond het tijd voor een cadeautje voor mijn lezers.

Wat kun je winnen? Het kookboek Easy Vegan!



Easy vegan is een mooi geïllustreerd kookboek (bij elk recept een foto van het gerecht, dat zie je nog niet zo vaak bij vegan receptenboeken) met 100 simpele niet ingewikkelde plantaardige gerechten. Leuk voor beginnende vegans, als je al vaak vegan kookt, maar ook zeker aan te raden als je vegetariër bent of vleesverlater.

De gerechten zijn puur en hebben bijna geen ingewikkelde ingrediënten waarvoor je naar speciaalzaken toe moet.  Er wordt gekookt met natuurlijke, onbewerkte ingrediënten (er wordt geen gebruik gemaakt van “namaak vlees”) die vol van smaak zijn.

De recepten komen van diverse auteurs en dat is dan ook de reden voor de diversiteit van dit boekje. Er zit voor iedereen wat wils bij. Van curries tot Zuid Europese gerechten tot  wokschotels.  Het is opgedeeld in 6 hoofdstukken: soepen, snacks en lichte maaltijden,  salades, hoofdgerechten, zoetigheden en drankjes.

Het boekje is wel in het Engels, zoals de meeste vegan kookboeken, maar makkelijk te begrijpen. Er wordt gebruik gemaakt van zowel het metrieke stelsel (grammen) als met “cups”.

Ik heb er zelf al regelmatig uit gekookt en vind het een heerlijk boekje. Zowel om uit te koken, als om heerlijk door de mooie foto’s heen te bladeren.


Wat moet je doen om kans te maken op Easy Vegan? Niet veel! Iedereen kan meedoen, volger of niet:

Laat een reactie achter bij dit bericht en vertel wat je favoriete plantaardige gerecht is.
Wil je dubbele kans maken op Easy Vegan? Wordt volger van deze blog en laat een tweede reactie achter
(ben je al volger dan is een tweede reactie uiteraard voldoende ;-))


Je kan meedoen tot 30 oktober 2012.
Op 31 oktober 2012 zal ik bekendmaken wie er heeft gewonnen.




Print Friendly and PDF

29 opmerkingen:

  1. 100 berichtjes, super! Is altijd leuk als je een bepaald nummer behaald :)
    Wat leuk een vegan kookboek. Ik heb al een heleboel vegetarische kookboeken, maar vegan nog niet. Maar wat moeilijk om mijn favoriete plantaardige gerecht te kiezen; als ik moet kiezen denk ik de auberginecurry uit Appetite for reduction.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik volg je via bloglovin en zou graag dit boek winnen :)

    Een van mijn favo plantaardige gerechten zijn de fish flavoured aubergine met noodles uit het boek Puur Plantaardig. Heerlijk vind ik die!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg je pas sinds kort. :-) Maar mijn eerste gerecht is gelukt. De gegrilde courgette was echt heerlijk! Als dit een voorbode is van al je recepten, dan gaat mijn maag nog heel wat mooie momenten beleven. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als ik die foto's van jou zie MOET ik dat boek hebben! Al voordat ik je aanbeveling had gelezen. ;)

    Mijn favoriete vegan gerecht is -heel saai- frijoles (Mexicaanse bonen) uit het Eethuis Iris kookboek 'Feestmenu's'. Liefst met salsa, guacamole en tortilla wraps, rijst, taco's of nacho's. Ik maakte dit al graag toen ik nog vegetariër was want het is heerlijk en kan van simpele doordeweekse maaltijd worden uitgebouwd tot een feestmaal door bijgerechtjes toe te voegen zoals ijsbergsla, pompoenpitten, tofu (gehakt), maïs, verse tomaat, vegan sour cream, pepertjes enz.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik volg je blog via mijn rss-feed in Netvibes. Telt dat? Als het goed is kun je dat ergens achter de schermen zien via mijn comments.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Doe graag mee.....mijn favoriete plantaardige gerecht.....????
    Hmm...pompoensoep......dat is toch een plant toch...?
    ;)
    Ha ben nog een leek dat hoor je wel...dusse......heel leerzaam voor me zo'n prachtboek.

    Liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik volg ook pas enkele weken. Mijn favo vegan gerecht is: knoflookpasta (http://veggievariation.blogspot.nl/2012/06/bonte-knoflookpasta.html) Heb nog ook geen vegan kookboek -schande!-, maar wil graag meer vegan koken!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat leuk dat je meedoet aan de Vegan MoFo!

    Overigens hoef ik niet mee te dingen naar het kookboek, gelukkig maar, want ik heb geen favoriet recept... ik probeer het vaak te bedenken maar ik vind zoveel dingen lekker, zoveel verschillende keukens, en het ligt gewoon maar net aan het weer/mijn bui/welke kleur sokken de buurman aan heeft, waar ik trek in heb ;)

    Ik zal je even mentionen op de FB van de Plantaardige Keuken.. wellicht krijg je dan een paar nieuwe volgers erbij :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn favorite recepten is chickpea casserole van het boek Cornucopia at home. Eigenlijk houd ik van alle Cornucopia gerechten. Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Moeilijke vraag hoor! Maar ik ben wel enorme fan van pizza's met zelfgemaakte bodems (volgens dit recept) en belegd met zongedroogde tomaatjes en andere zomerse groenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, ik wil je volgen en dit boek winnen! Ben nog maar 4 maanden vegan, dus ik kan dit kookboek goed gebruiken om allemaal lekkers te maken voor ons gezin! Mijn favo recept is hemelse modder uit puur plantaardig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Absolute topper en dríngend nog eens te maken zijn aubergines gevuld met
    0.5 kg tofu (gehakt)
    75 g broodkruim
    190 g pindanoten
    93 ml sojasaus
    28 g korianderblad
    93 ml olie
    56,6 g uien

    (recht gekopieerd uit het recept, aangezien ik niet meer weet vanwaar ik het heb (; ) En het is telkens een beetje anders, want ik heb nooit alles in huis, en ik gooi al graag eens iets extra tussen.

    Nu weet ik ineens weer wat ik vanavond ga maken :)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik heb problemen met mijn google-account dus heb je blog gedeeld via facebook. Telt dat ook :)?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. hey Dani! honderd berichtjes alweer, daar kan ik nog wat van leren! hihi, ik heb mijn man nu ook zover dat we één keer in de week vegan eten (we aten al meerdere dagen per week vegetarisch ;)) Ik vind het leuk om te zien hoe jij laat zien dat Vegan niet raar of moeilijk hoeft te zijn. Nog heel veel succes met je blog en heel veel lezers toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Gefeliciteerd met de 100 berichtjes. Leuk zo'n give away. Mijn favo plantaardig gerecht is paprika soep. Kan het niet helpen ben gewoon gek op soepjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Okay, herkansing! ik was vergeten om mijn favoriete recept erbij te zetten *SchaamSchaam* Dus bij deze: mijn favoriete vegan gerecht is hutspotsoep met prei! het originele (ah) recept is niet vegan, maar mijn variant wel.

    telt dit trouwens gewoon als tweede bericht? :P

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nieuwe all time super simple favorite, als snack en als bijgerecht: in blokjes gesneden aubergine, met olijfolie, peper en zout, half uurtje op 180 graden geroosterd in de oven. Za-lig!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo moeilijk, mijn favoriete gerecht.. Ik ga voor pannenkoeken, daar kan je zoveel dingen mee doen, zoet of zout, vullen, iets inhet deeg verwerken, ...

    BeantwoordenVerwijderen
  19. En ik volg je via mijn Google Reader! Superleuke give-away :)

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ik wil ook graag een kansje maken dit boek te winnen,ik ben Marieke van KP en volger van je blog onder de naam van mijn man e.vrakking:)
    Mijn lievelings vegan recept is de vegan lemon cheese cake.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Ook ik ben pas sinds kort volger en wil wel graag een kans maken dit boek te winnen.

    Mijn favoriete plantaardige recept vind ik wel heel moeilijk om te bedenken. Er is zoveel heerlijks!
    Als ik dan echt moet kiezen denk ik dat het pompoen wordt (misschien ligt het er ook aan dat het nu herfst is dat ik dit antwoord geef). Van pompoen maak ik het liefste pompoensoep op roti waarbij ik dan de aardappel voor pompoen vervang.

    Als je de recepten ervan wilt hebben laat je het maar weten :)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. per ongeluk tevens geluk kom ik op je blog, mijn dochter is vegan vanwege haar ziekte (vorm van reuma) en ik hoop haar een gevarieerde voeding te kunnen geven door de nieuwe recepten die ik in het boek hoop te vinden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  24. een link op facebook geplaatst, en nu nog het vergeten receptje.
    een heerlijke pompoensoep, gemaakt van pompoen,geroosterd in een beetje olijfolie, met kruiden z,p,nootmuskaat iets,speculaaskruiden een beetje, een fijn gesnipperde ui erbij en een klein gesneden prei.
    alles lekker roosteren,in een andere pan klein gehakte walnoten roosteren
    bij de groente, groente bouillon doen van een blokje.
    doorkoken, met de staafmixer goed mengen
    in een soepkom doen met iets sojamelk erin en de geroosterde walnoten erop.
    smullen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Hoi, ik lees jouw blog sind een paar maanden, kwam hier via een andere blog. Ik probeer graag vegan recepten, en dit boek ziet heel leuk uit. Mijn vaforiete vegan recept komt ook uit jouw blog: de Tarka Dhal.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. En vanaf nu ben ik volger :-)
    (om heerlijk te zijn, ik ben zelf geen vegan, maar ving vegan en vegetarische gerechten lekker)

    BeantwoordenVerwijderen