Dortmund: Vegilicious & Cakes'n'Treats

Vandaag zijn we naar Dortmund gereden. Behalve dat ik heel erg van die kitsche kerstmarkten houd die ze in Duitsland kunnen houden, is het ook een stad waar je als vegan terecht kan.

Er zit namelijk een klein vegan supermarktje! Deze heet Vegilicious en zit in een achteraf straatje midden in het centrum. Net als in Veganz te Berlijn kun je hier ook weer heerlijk boodschappen doen, zonder etiketten lezen. Het is misschien niet zo groot als Veganz, maar ze hebben er werkelijk van alles. Ik heb weer even groot ingeslagen wat betreft vegan kazen. De Wilmersburger is inmiddels favoriet bij mij dus daar heb ik grote hoeveelheden van meegenomen (die plakjes! ideaal!) , maar ik heb ook een paar voor mij onbekende meegenomen om te proberen: Tofutti Cheddar plakjes en Teese Vegan Cheese Mozzarella.
Ook vond ik er plantaardige theeworst, daar ben ik benieuwd naar, dat vond ik altijd zo lekker..
Wil je ook die producten hebben? Ze hebben ook een webshop: www.vegan-wonderland.de . Ik heb geen ervaring met die webshop, ze hebben er wel veel zo te zien. Wel heb ik (goede) ervaring met www.alles-vegetarisch.de die leveren enorm snel, met altijd een leuk extraatje erbij.


Er tegenover, en van dezelfde eigenaren, zit Cakes'n'Treats Cafe; een lunchroom waar je allerlei zoetige mooie gebakjes en cupcakes kan eten. Wij hadden echter trek in iets hartigs en namen een hmm-burger, oftwel een broodje hamburger. Het was er bloedheet binnen, waar wel ontzettend leuk. De burgers waren ont-zet-tend lekker. Eigenlijk had ik nog vegilicious weer naar binnen willen rennen om die burgers te zoeken, maar ik was al behoorlijk los gegaan met mijn aankopen daar ;-)
Leuk ook om eindelijk eens Fritz Kola te kunnen proeven!
Zeker een aanrader om eens te bezoeken als je eens in (de buurt van...) Dortmund bent.



Daarna heerlijk romantisch gewandeld over de enorme (maar erg drukke) kerstmarkt van Dortmund. Maar ik heb daar toch maar wel even gedroogde chipotle poeder gevonden :-)





Print Friendly and PDF

Geen opmerkingen:

Een reactie posten