Workshop Raw Chocolate


Onlangs heb ik met een vriendin een workshop Raw  Chocolat gevolgd die werd gegeven door Danielle van Dhana Chocolade. We werden ontvangen aan een tafel vol met lekkernijen: voorbeelden van de bonbons die we konden gaan maken en een puntje van een heerlijke worteltaart met cashewcreme.

Na uitleg over rauwe chocolade en het verschil met reguliere chocolade ging Daniëlle alle mogelijke ingrediënten langs zoals gojibessen, macapoeder, hennepzaad, kokospalm suiker etc etc.

Daarna zelf aan de slag! In groepjes van twee ging ieder stel een bonbon maken die we dan uiteindelijk allemaal zouden verdelen zodat we allemaal met een keur aan bonbonnetjes naar huis konden gaan.


Pauline en ik maakte bonbons met chilipoeder, zeezout en paranoten.

Het proces is helemaal niet ingewikkeld en het eindresultaat indrukwekkend maar ook nog eens heel erg lekker! Ik had na de workshop direct zin om zelf aan de slag te gaan, maar ik had natuurlijk niet alle ingrediënten in huis.


 



Thuis de bonbonnetjes voordat ze in onze buikjes belandde nog even op de foto gezet ( de "kanten" keramieken serveerschaal zelf gemaakt). Ik vond het een leuke, geslaagde en vooral lekkere workshop. Daniëlle geeft vaker workshops in Groningen. Wil je eens een workshop volgen houd dan haar website ( dhanachocolade.com ) of facebook ( facebook.com/DanaChocolade ) in de gaten.
Print Friendly and PDF

1 opmerking: