Den Haag: Leaf Vegetarian

Afgelopen week moest ik voor het werk weer een paar dagen in Den Haag zijn. Ik had samen met Pauline een voorovernachting geregeld en zo konden we weer lekker een restaurant in vegan friendly Den Haag uitzoeken.

Ditmaal besloten we naar Leaf Vegetarian te gaan, vlakbij het strand van Scheveningen. Leaf Vegetarian is een Aziatisch georienteerd restaurant met gerechten uit China, Taiwan, Vietnam etc etc. Alles is vegetarisch, ook al geven de gerechten namen een andere indruk. Het fijne is dat 95% van de kaart zelfs geheel veganistisch is!

Aan tafel werd keurig aangegeven wat niet geheel plantaardig was (ik had bij de reservering doorgegeven dat ik veganistisch at). Wat een keus! Onder het genot van een lekker wijntje besloten we rustig onze keus te maken.

Als voorgerecht wilden we graag de Leaf Stijl mixed voorgerechten. Zo konden we diverse gerechtjes proeven. Geen verkeerde keus want wat zaten hier lekkere dingen tussen!

De Crispy sesamtoast was mijn favoriet en wil ik zeker eens zelf proberen na te maken.
Maleisische kipsate met pindasaus was echt verrukkelijk; en om eerlijk te zijn was dit het meest geloofwaardige stukje vega "kip" die ik ooit heb gehad. Qua structuur helemaal echt, en qua smaak erg lekker gekruid.

De hoofdgerechten zijn vrij beschaafd qua hoeveelheid dus hebben we voor 4 verschillende gerechtjes gekozen zodat we weer veel konden proeven.

Soyaribs in Beijing saus: mijn favoriet! Echt ongelofelijk lekker, als ik er aan terug denk wil ik zo weer in de auto stappen en de lange rit naar Den Haag maken.

Lamsvlees met zwarte peper saus: erg lekkere pepersmaak, vooral de groentes gedrenkt in de saus waren erg lekker.

Shiitake met seizoensgroenten: de minst lekkere van wat we hadden besteld. Absoluut niet verkeerd, maar de rest was meer bijzonder.

Champignons in kruiden saus: de favoriet van Pauline, maar ook ik vond het zeer smakelijk. Het had eigenlijk meer een méditerranées tintje dan Oosters maar dat was goed voor de afwisseling.

We hebben niet gekozen voor een dessert, we zaten propvol!

Ben je eens in Den Haag of omstreken? Lekker dagje luieren aan het strand? Ga dan eens dineren bij dit restaurant. De vriendelijke bediening, de smaakvolle gerechten, uitgebreide kaarten en de heerlijke merlot zijn het zeker waard.

Renbaanstraat 1 
2586EW Den Haag

Print Friendly and PDF

1 opmerking:

  1. Klinkt goed! In april ga ik een lang weekend naar Den Haag, ik denk dat ik hier wel heen wil.

    BeantwoordenVerwijderen