Groningen: De Gulzige Kater

Vorige week samen met mijn collega's weer eens uit eten geweest. Ik vind het altijd wel leuk, dat andere het restaurant uitkiezen en dat ik dan ga kijken of het restaurant iets lekker voor mij kan klaarmaken. En ook De Gulzige Kater reageerde bijzonder positief op mijn vraag of ze ook iets plantaardigs konden maken voor mij.
Of ik alleen even wilde doorgeven van te voren hoeveel gangen ik zou willen.

Als voorgerecht hadden ze een salade van quinoa en erg lekker klaargemaakte tofu. Ook de zongedroogde gemarineerde tomaatjes waren super lekker.

Voor het hoofdgerecht kon ik kiezen uit de twee vegetarische gerechten van de kaart, die zouden ze dan aanpassen voor mij. Ik heb niet gekozen voor het de Katers laagjestaart met pompoen, spinazie, paprika, courgette, pijnboompitten en balsamicosiroop. Maar wel voor de romige risotto met gebakken paddenstoelen, pijnboompitten , courgette en een saus van marsala en daarbij pickled bloemkool roosjes.

Ook het hoofdgerecht was erg lekker, maar enorm vullend! Zo zie je maar weer dat je bij veel restaurants ook als veganist prima kan eten als je het van te voren maar even aangeeft zodat ze er rekening mee kunnen houden.


De Gulzige Kater
Gedempte Kattendiep 33 
Groningen


Print Friendly and PDF

Geen opmerkingen:

Een reactie posten